Trainingen Effectieve Communicatie

Effectieve communicatie is de voorwaarde voor succes in vrijwel iedere functie. De incompany communicatietrainingen van RMO richten zich op de eigen werkomgeving:

  • Waar lopen medewerkers tegenaan?
  • Hoe zou dat beter kunnen?

Hierdoor is praktische bruikbaarheid gegarandeerd. Door reflectie en oefening doet men inzichten op als:

  • Wanneer is communicatie succesvol?
  • Wat zijn mijn sterke en zwakke punten hierin?
  • Wat is het risico van onprofessionele communicatie?
  • Welke situaties en personen vormen een uitdaging?

RMO stemt de trainingen af op de verwachtingen die managers en klanten van de deelnemers hebben.

De communicatietrainingen van RMO ontwikkelen medewerkers vaardigheden door praktische tips, persoonlijke feedback en toepasbare theoriemodellen. Waar zinvol maakt RMO gebruik van praktijksimulaties met professionele trainingsacteurs. RMO-trainers nodigen uit tot reflectie en zijn niet bang om te confronteren. Iedere training eindigt met het vastleggen van de individuele voornemens in een Persoonlijk Effectiviteits Plan (PEP) om het resultaat van de training te verankeren in de praktijk van het werk.

Trainingsmodules:

  • Professionele gespreksvaardigheden
  • Adviseren
  • Natuurlijk assertief optreden
  • Krachtig presenteren
  • Communiceren met leidinggevenden
  • Relatiegericht onderhandelen
  • Effectief beïnvloeden
  • Bemiddelen bij conflicten
  • Commerciële vaardigheden

Resultaat

Het resultaat van de communicatietrainingen van RMO is een daadwerkelijke verbetering in de communicatie van en tussen medewerkers.